Historie Rallye Český Krumlov - 2009

22. - 23.5. 2009

FIA Evropský pohár - Mediasport Mezinárodní Mistrovství ČR v rally

Mistrovství ČR v rally historických automobilů

 

Statistika

Trať rallye: 504 km
Trať RZ: 183 km
Počet RZ: 12

 

Zajímavosti:

- Rallye Český Krumlov se poprvé jela v rámci FIA Evropského poháru, zařazena byla jak v rámci Mediasport MMČR, tak také v MČR historických vozidel
- přihlášeno celkem 82 posádek soudobých automobilů a 16 v kategorii historických automobilů
- poprvé v absolutním pořadí zvítězil vůz kategorie Super 2000 (atmosférický dvoulitrový motor s pohonem všech čtyř kol), konkrétně Peugeot 207 S2000 Romana Kresty
- při III. ročníku Rally Legend Show se na českokrumlovských rychlostních zkouškách představil legendární vůz skupiny B Ford RS 200, z Velké Británie s ním přicestovala ještě Lancia 037 Rally v úpravě pro Safari Rally
- po celou páteční etapu soutěže panovalo typické jarní proměnlivé počasí s dešťovými přeháňkami, sobotní etapa se jela již bez deště za slunečného počasí
- na startu opět nechyběly domácí posádky ve složení Jiří Trojan a Eva Trojanová (Renault Clio R3), Jiří Šmíd a Michael Stiksa (Mitsubishi Lancer EVO VI), Milan Jirka a Rostislav Orel (Renault Clio Sport), Jan Jinderle a Lukáš Leco (Honda Civic VTi), Jiří Sojka a Zbyněk Pils (Suzuki Ignis Sport), Josef Koupal a Zdeněk Job (Škoda Fabia), navigátor Jana Jakubce Pavel Kacerovský (Honda Civic VTi) a navigátor Miroslava Janoty Pavel Stráský (Opel Kadett Coupe)
- Rallye Český Krumlov se jela jako první soutěž Citroën Racing Trophy na kterou se přijel osobně podívat sympatický Simon Jean-Joseph
- k legendárnímu "malontskému kameni" přibyl v tomto ročníku další kámen mudrců, který se narodil při prvním průjezdu RZ Kohout - Svatý Jan a zkomplikoval život spoustě posádek v podobě naražených ráfků a proražených pravých kol

 

Výsledky Mediasport MMČR:

.
Posádka Automobil Čas/Ztráta
1.
Kresta / Gross Peugeot 207 S2000 (N4) 1:41:35.2
2.
Pech / Uhel Mitsubishi Lancer EVO IX (N4) +58.4
3.
Tarabus / Trunkát Fiat Punto S2000 (N4) +1:44.0
4.
Valoušek / Hrůza Mitsubishi Lancer EVI IX (N4) +1:54.6
5.
Odložilík / Tureček Peugeot 207 S2000 (N4) +4:07.0
6.
Barvík / Bartončík Mitsubishi Lancer EVO IX (N4) +4:23.7
7.
Jelínek / Kotěna Mitsubishi Lancer EVO IX (N4) +4:52.7
8.
Peták / Benešová Peugeot 207 S2000 (N4) +5:00.1
9.
Arazim / Gál Mitsubishi Lancer EVO IX (N4) +5:42.5
10.
Triner / Achsová Subaru Impreza Sti (N4) +6:08.9

 

Výsledky MČR historických vozidel:

.
Posádka Automobil Čas/Ztráta
1.
Tenkl / Vosádka BMW M3 (D4) 1:26:59.0
2.
Tichý / Horák Opel Kadett Coupe (D3) +1:33.5
3.
Petrášek / Král Opel Ascona B (D3) +2:29.0
4.
Hejhal / Hejhal Škoda 110 L (C0) +8:40.0
5.
Šubrt / Šimana Škoda 130 LR (D1) +8:49.0
6.
Šimůnek / Šimůnek Škoda Favorit 136 L (D1) +13:10.1
7.
Blahout / Neoral VAZ 21074 (D2) +14:58.2
8.
Liška / Slavíček Škoda 1000 MB (B0) +26:26.3
9.
Vaculík / Hlavatý Škoda 110 L (C0) +42:40.9