Ohlasy po RZ 4 (Ján 1)

Aktualita č. 08 (02.05. 2014)

Ohlasy po RZ 4 (Ján 1)


Jan Kopecký: „Jsme spokojení, ale Esapekka na těch prvních dvou testech vyloženě letěl. Předpověď počasí říkala, že bude hodně vody, ale těsně před volbou pneu jsme dostali jiné informace, takže jsme jeli nějaký kompromis a ne úplně nejměkčí kola. Možná to na těch prvních dvou testech nevýhoda, ale na třetí to bylo dobré, protože byla téměř celá suchá. Jeli jsme v klidu, bez chyb, riskování, ale budeme asi muset přidat. Je skvělé jet opět doma, ale musím se opět dostat do tempa na asfaltu, protože i když jsme měli nějaké testy, naposledy jsem jel na asfaltu loni v Chorvatsku. Je to trochu znát a musím se do toho dostat, ale jsem moc rád, že můžu jet v Čechách, atmosféra je parádní a děkuji fanouškům, že jich je tu tolik navzdory té předpovědi počasí.“


Václav Pech: „Cítil jsem, že jsem nebyl rozjetý, Jelo se na mokru a zkoušky byly hodně rychlé a na mokru. Neměl jsem ten správný odhad a nemohl se do toho trefit. Poslední zkouška byla na suchu a už mi to víc 'chutnalo', bylo to znát i na čase. Je vidět ta čtyřměsíční pauza a taky si musím zvyknout na nové pneumatiky, v téhle konkurenci je to znát. Honza určitě testoval a je rozježděnější, ale já jsem spokojený, upřímně jsem takový začátek nečekal.“


Miroslav Jakeš: „Z auta jsem moc neviděl a na horizontech jsem musel všude ubírat. Musíme s tím něco udělat. Auto ale funguje špičkově, jen v některých místech nevěřím podvozku, musíme na tom zapracovat. Bude to lepší a lepší, ale na první to teď nestačilo. Menší krizovky jsou v ostřejších zatáčkách, auto je přetáčivé na výjezdech a občas to trochu honím po škarpách.“


Roman Odložilík: „První dvě zkoušky byly těžké a jeli jsme opatrněji. Na třetí jsem chtěl zabrat, ale objevil se stejný problém jako na Vsetíně, auto ztrácelo výkon ve výjezdech. Vůbec nevím, co budeme dělat. Ján je na motor, dostali jsme tam sedmnáct sekund, to je úplně trapné.“


Jan Jelínek: „První zkouška byla úplně špatně, druhá lepší a na třetí jsem myslel, že je to dobré, ale čas tam pořád nebyl. Nevím, v čem to je, odpočineme si, najíme se a snad to bude lepší.“


Vojtěch Štajf: „Jeli jsme opatrnější obutí, měkkou směs vpředu a nejměkčí vzadu, ale hlavně jiné pružiny a auto se hodně naklánělo. Na vlhku to nebylo tak špatné, ale teď na suchu nám v půlce vložky vypadla hadice od turba. Ale to je v pohodě, moc neztrácíme, loni to bylo horší. Jsme teprve na začátku a při pohledu na oblohu jsem v pohodě.“


Jan Dohnal: „První dvě vložky byly první v životě na evropských pneumatikách. Jeli jsme na řezaných kolech, ale byla to špatná volba, protože všechno velice rychle oschlo. Navíc se ty pneu chovají jinak, takže první dvě zkoušky v našem podání výkonově za moc nestály. Na třetí RZ už jsem se bál míň a bylo to lepší a měli jsme dobrý pocit, ale pneumatiky jsou bohužel úplně zničené.“


Antonín Tlusťák: „Trochu mě mrzí, že jsme neměli nějaký větší test, ale není to úplně špatné. Nehrnu se do toho, jedeme si vyzkoušet nové auto. Asi nebudeme nic měnit a pouštět se dnes do nějakých větších akcí.“


Robert Adolf: „Z naší strany je to zatím hodně špatné, opatrné a zabržděné. Nejdřív budu muset získat důvěru sám v sebe, pneumatiky a pak se uvidí, co dál.“


Martin Koči: „Jsem víceméně spokojený, navíc je to po sedmi měsících můj první závod s DS3 na asfaltu. Musím přiznat, že tempo ještě není úplně závodní, protože si opravdu musím trochu zvykat, ale snad to zrychlíme a budeme schopní udržet naši pozici. Pořád dolaďujeme nastavení auta, máme ještě co dělat, aby to bylo úplně top.“


Egon Smékal: „Nevěděl jsem, co mám čekat, protože jsme na téhle nové eurogumě netestovali. Jel jsem mokré nastavení, nebylo to ale nejhorší, i když jsem cítil, že by to šlo na tvrdší líp. Ale jeli jsme pěkně a zatím jsem tedy spokojený.“


Josef Peták: „Nedaří se mi. Netrefil jsem se do gum a nejde mi to. Nemůžu se poprat s gumama, dvě věci nefungují - řidič a částečně auto.“

 

Jan Vaškovič, Autosport.cz
 

 

Partners:
.......................................................

 


 

 

Media:
.......................................................

 


 

 

Partners:
.......................................................