Aktualita 29 (02.06. 2015)
Jan Krejča neměl na jihu Čech konkurenci
Republikovému šampionátu historiků dominovala jihočeská posádka z Nové Včelnice ve složení Jan Krejča a Pavel Šárka. Se svojí Škodou 130 LR neměla při Rallye Český Krumlov konkurenci a kromě pomalejšího času na úvodní superspeciálce ovládla 43. ročník stylem start - cíl.
„Jelo se nám parádně. Prakticky od prvních kilometrů jsme vedli, navíc krumlovská trať pořád někam zatáčí a jede se v tempu, což se nám líbí. Nevadil nám ani déšť,“ hodnotil své vystoupení v Českém Krumlově Jan Krejča. „Jediné, co nás štvalo, byly zrušené druhé Malonty. Když už jsme se tam dokodrcali ze servisu, nakonec jsme si nesjeli. Chápu ale, že ta erzeta nebyla po nehodě průjezdná.“
Krejču se Šárkou nepotkaly v průběhu soutěže žádné technické problémy, navíc měli dobré informace o počasí, takže z Českých Budějovic vyráželi vždy se správným obutím svojí „elery“. „Jel jsem bez rezervy a pořád tlačil na pilu. Ve druhé etapě jsme se snažili závodit s Martinem Knížkem, který v první etapě odstoupil, jenže byl rychlejší. Mrzí mě, že nás porazil na Lipně, to je hodně těžká erzeta, srovnatelná s Malontami. Věřil jsem si na něj v lesním úseku, nakonec nám ale dal přes sedm vteřin. Jel hodně rychle,“ komentoval Jihočech sobotní souboj mezi jím a jezdcem Škody Favorit.
Zároveň si posteskl, že konkurence mezi historiky oproti minulých sezonám není tak kvalitní. „Silná auta přestala jezdit a žigul Vény Hostaše má sice výkon, ale chybí mu jízdní vlastnosti. Na uskákaných krumlovských tratích tak neměl proti nám šanci. Když to srovnám například s Vltavou, tak tam mě dokázal porážet,“ dodal ke svým rivalům Jan Krejča, absolutní vítěz „historického“ Krumlova i úvodního podniku letošního Mistrovství České republiky, klatovské Historic Vltava Rallye.
Na druhé příčce skončili bratři Petr a Martin Hejhalovi ze Škodou 110 L a poslední místo na stupních vítězů nakonec obsadili Jiří Šubrt s Janem Jonákem (Škoda 130 LR), kteří se na bronz posunuli místo domácí posádky Jiří Jevický - Roman Votava s Mercedesem-Benz 190E až v samém závěru.
„Ještě v pátek jsem byl kvůli bolesti zad na kapačkách a v poslední erzetě jsem už nemohl ani zvednout nohu na brzdu. Ta vložka se nám vůbec nepovedla, auto proti kopci nejelo a navíc jsem couval v jednom z retardérů,“ vysvětloval důvody propadu na konečnou pátou pozici českobudějovický soutěžák Jiří Jevický.
Pavel Kacerovský
43. Rallye Český Krumlov 2015
tiskový mluvčí, zástupce vedoucího trati
Tel.: +420 728 547 505
E-mail: pavel.kacerovsky@rallyekrumlov.cz
Facebook: www.facebook.com/pavel.kacerovsky
www.rallyekrumlov.cz
www.ckmotorsport.cz