Aktualita 08 (27.05. 2016)
Ohlasy jezdců po Svincích
Po čtvrté rychlostní zkoušce, kterou byly Svince, se všichni vydali zpět do servisní zóny na výstavišti v Českých Budějovicích. Přečtěte si ohlasy posádek právě po tomto měřeném úseku.
Jan Kopecký: „V Českých Budějovicích je krásně, ale na všech ostatních erzetách pršelo a byly celé pod vodou. Teď to sice prosychá a ta poslední oschne asi tak do patnácti minut, ale ty první dvě byly fakt zajímavé. Na Kohoutu tekla voda, byly tam obrovské kaluže, bylo to zajímavé. Volbu pneumatik jsme ale trefili špičkově. Uvidíme, jestli budeme dělat nějaké změny, pokud nebude pršet, tak asi pojedeme stejnou směs, jenom nebudeme řezat.“
Pontus Tidemand: „Bylo to hrozně náročné, nic jednoduchého. Jel jsem pomalu a opatrně, ale jsme tady a bez problémů, to je podstatné. Ale jel jsem jak kuře. Každopádně je to dobrý trénink, i když je to těžké, na takové podmínky nejsem zvyklý. Pokusím se trochu zrychlit a zlepšit se jezdecky.“
Jan Černý: „Podmínky byly těžké. Nevhodně jsme obuli, měli jsme tvrdý slik. Na dvojku jsme dali do kříže trochu řízlá, ale pořád tvrdá kola. Byl to fakt očistec. Erzety jsou hodně úzké a rychlé a když je tam voda a bahno, tak není prostor na korekci chyby. S ohledem na volbu pneumatik to sice nebylo špatné, ale ve výsledcích jsme chtěli být jinde.“
Václav Pech (s úsměvem): „Nemůžu být víc spokojený. Přejí nám podmínky, je ideální sucho, trať skoro rovina, takže ten výkon se dobře prodává. Svezli jsme se moc hezky. My jsme tam asi bordel neměli, prostě to šlape, využíváme výkon a jenom zadní náhon, takže pecka.“
Jan Dohnal: „Bylo to hodně těžké. První rychlostka byla hodně na vodě, teprve před cílem sucho. První polovina Kohoutu byla vysoká škola, strašně to klouzalo a prostě jsem se tam podělal. Přidal jsem až ve druhé půlce, kde jsem začal nabírat trochu jistotu.“
Roman Odložilík: „Auto bylo perfektní, gumy taky, ale na Kohoutu na výjezdu z lesa se mi uvolnil volant a celý Ján jsem projel s uvolněným volantem. V životě jsem to nezažil, jsem z toho fakt špatný.“
Miroslav Jakeš: „Bez problémů. Zvolili jsme dobré tempo. Šlo by to asi rychleji, ale za daných podmínek by jsme tu už taky nemuseli být. Takže svižně, ale s respektem. Všude bylo hodně vody, takže asi pojedeme i na druhou rundu stejné obutí. Uvidíme.“
Karel Trněný: „Vůbec jsme se netrefili do gum. Sliky určitě nebyly správnou volbou. Vsadili jsme na jednu kartu a všechno bylo zase úplně jinak. Na Jánu jsme se snažili trochu zabojovat, v lese to byl boj o přežití. Asi to na pohled nebylo nic pěkného.“
Martin Vlček: „Asi to chtělo řezané pneumatiky, nečekal jsem, že po osmi autech to bude takový tankodrom. No a pak je taky dobré vědět, která ruka je levá znamená doleva a pravá doprava. Odbočil jsem na okruhovce opačně a zdechlo mi to a zhaslo mi to i na startu. Doufám, že jsme si vybrali veškerou smůlu a teď do nich půjdem pořádně.“
Jan Jelínek: „Strašné, strašné. Obuli jsme nejtrvrdší gumy a takový déšť jsem ještě neviděl. Nějak jsme se tím probrodili, udělal jsem nějaké chyby, nedobrzdil odbočky. Ztráta je bohužel velká, je skoro po závodě.“
Karel Trojan: „Udělali jsme fatální chybu s volbou pneumatik, jeli jsme tvrdé a já s tímhle autem na vodě nikdy nejel. Bylo to hrozné, pořád mě to někam zahazovalo. Snažil jsem se nic nevyvést, ale hrozně jsme ztratili. No a teď tu chybu uděláme podruhé, obujeme mokré a ono to oschne.“
Martin Březík (měkký neřezaný slick): „Popravdě, chtěl jsem vyjet na mokrých, ale kluci se na mě tak nějak divně dívali, tak jsem nechtěl být za blázna a dal jsem tam měkkou jedenáctku. Zkusil jsem to. Na dvojce to byl očistec, nestíhaly stěrače a trochu se nám zamlžilo okno, ale výkon nebyl nejhorší. No a pak to fungovalo výborně, i když jsme měli velkou krizi a málem tam nechali půl auta. Ale ustáli jsme to a myslím, že dobré.“
Václav Kopáček: „Na poslední zkoušce jsem se nevešel do retardéru a dostali jsme pentli, takže nám Bříza odskočil. Druhá vložka byl ale očistec, měli jsme špatné obutí a byl to samý akvaplanink, takže jsem byl rád, že jsme nešli ven. Vyloženě jsme to projeli. Teď se musíme začít snažit.“
Robert Adolf: „Bylo to hodně těžké. Na Rožmitále padaly takové kroupy, že jsme nic neviděli. Na Kohoutu byla jezdecká chyba a diváci nás museli tahat z příkopu, bylo to výživné. Ale to je sport.“
Jaroslav Pešl: „To krupobití a nemokré pneumatiky nebyla ideální kombinace. Vycestovali jsme ven a nemohli najít cestu zpátky. Jsme rádi, že jsme tu a s celým autem.“
Martin Koči: „Bylo to velmi zajímavé. Ale jeli jsme určitě opatrně. Na té první padaly kroupy a byl to masakr, jaký jsem ještě nezažil. Na další zkoušku jsme hodně změkčili setup a jeli opatrněji. Dohnali jsme Růžičku, který měl nějaký problém s motorem, ale v zásadě to dnes nevypadá na nějaký větší souboj. Uvidíme podle časů, až budou, ale jede se nám suprově.“
Václav Dunovský: „Byli jsme v té skupince těch, kteří si to vyžrali asi ze všech nejvíc. Odjeli jsme na tvrdém sliku a na přejezdu k první vložce se spustila taková průtrž, jakou jsem už dlouho nezažil. Bylo to prostě šílené. Nechali jsme tam strašně moc času, na trojku jsme to tam málem třikrát zahodili, auto nejelo ani rovně. V jednom místě padaly kroupy tak hustě, že jsem neviděl ani před kapotu. Strašné.“
Jaroslaw Szeja: „Nevím co se stalo. Na startu erzety nám začal v autě smrdět benzín, museli jsme zastavit.“
Jan Vaškovič
autosport.cz
www.rallyekrumlov.cz
www.ckmotorsport.cz