Aktualita 14 (28.05.2016)

Aktualita 14 (28.05. 2016)

Ohlasy jezdců po RZ 10 - BIRELL Rallye Arena

 

Pontus Tidemand si připsal nejrychlejší čas na rychlostní zkoušce číslo 10, kterou byla BIRELL Rallye Arena na výstavišti v Českých Budějovicích. Následoval jej týmový kolega ze Škody Motorsport Jan Kopecký, který i nadále udržuje průběžné vedení ve 44. Rallye Český Krumlov. Třetí byl Miroslav Jakeš s Citroënem DS3 R5. Přečtěte si ohlasy jezdců po tomto měřeném úseku.


 

Jan Kopecký: „Zrušení Malont je rozumné řešení, hlavně kvůli místním obyvatelům. Ti teď mají asi jiné starosti, než rally. V životě jsem takovou situaci, jaká je tam, neviděl na vlastní oči. Dvacet centimetrů krup, všude bílo jako na Vánoce. Podle toho asi musí vypadat auta, zahrádky, střechy ... Přeji všem místním, aby se z toho co nejrychleji dostali. Pokud jde o naši jízdu, okruh byl suchý, Rožmitál byl nový pro všechny a pěkně jsem se tam svezl. Teď jsem tady udělal aspoň jeden velký smyk pro diváky.“


Pontus Tidemand: „Bylo to docela dobré. Odjeli jsem tři krátké zkoušky, žádné drama. Vše je v pohodě. Je správné, že se Malonty za těchto podmínek zrušily, ale je to škoda, hodně jsem se na tuto zkoušku těšil. Třeba příští rok.“


Jan Dohnal: „Jede se nám dobře. Máme výrazně lepší nastavení než na Šumavě a za to musím pochválit kluky v týmu, že jsme udělali při středečním testu kus dobré práce. Teď nás čekají asi nejtěžší zkoušky, Lipno, je dobře, že se Malonty nejedou, bylo by to hodně riskantní. Uvidíme, co udělá počasí, možná bude zase pršet.“


Jan Černý: „Jeli jsme měkká kola na úplném suchu, navíc nařezaná, což nebylo úplně dobré. Snažili jsme se to jen projet a čekali na Malonty, kdy bylo hrozně štěrku, krup, vody, listí. Jejich zrušení nám úplně rozhodilo strategii a bohužel jsem to neustál. Na té krátké RZ jsem v dlouhé utáhlé zatáčce šel mimo trať a myslel jsem, že jsme bez kola, ani jsem se o nic nesnažil. Nakonec jsme to vytlačili ven, ale ta ztráta je obrovská.“


Miroslav Jakeš: „Bylo to docela v pohodě. Na předposlední zkoušce jsme trošku zastavovali kvůli Honzovi Černému, ale čas nám asi spravili. Uvidíme, jsme na dostřel Honzovi Dohnalovi, takže bude rozhodovat Lipno.“


Roman Odložilík: „To co je na Malontech, to jsem za dvacet let neviděl. Byl by úplný nesmysl jet druhý průjezd. Ale byli jsme na to nachystaní dobrou volbou pneumatik, na ostatních jsme samozřejmě ztráceli. Uvidíme co dál, s počasím to asi nebude ještě jednoduché. Jestli bude na Lipně pršet, bude to zase veselé.“


Martin Vlček: „Jsem velice spokojený. Podařilo se nám odjet jednu rychlostní zkoušku, aniž by nám zdechlo auto. Pro nás je to obrovský úspěch. Máme už dlouho potíže s motorem, ze zatáček nám to odjíždí na tři válce. Asi to půjdeme zapít.“


Vojtěch Štajf: „Dobře jsme obuli na Svince, ty se nám povedly. Auto máme nastavené dobře. Malonty by byly očistec a v několika zatáčkách by jsme to zahodili, tohle jsem ještě neviděl. Určitě je dobře, že se nepojedou, v Malontech má půl vesnice rozbité střechy, pobité auta, takže místní potřebují opravovat a ne mít půl dne zavřenou vesnici. Na Rožmberku by se dalo jet rychleji, Výstaviště mi vždycky šlo a jsem spokojený, tři desetinky za Honzou Kopeckým. Asi bych je tam někde našel a bylo by hezké mít jeho skalp na druhé soutěži s tímhle autem, byť na této divácké zkoušce. Celkově už jsem spokojený, jedeme s klukama, jako je Jakeš, Odložilík a Vlček a nemáme krize, tak snad to tak bude i v poslední sekci.“


Václav Kopáček: „Jsme spokojení a užíváme si to. Nezvolili jsme nejlepší obutí, měli jsme měkké rozřezané kola s ohledem na Malonty, ale ty se zrušily a bylo by to rozumné i na druhý průjezd. Tady jsme tu gumy dorazili, bavili jsme se, ale snad se to divákům líbilo.“


Jan Jelínek: „Kromě Malont to bylo v pohodě, na suchu. Na Malontech jsme o nic nepřišli, byl by to spíš boj o přežití. Je tam tolik listí, trávy a všeho, že se na tom nedá ani zabrzdit.“


Karel Trněný: „Dneska jedeme ty pneumatiky, co jsme měli jet včera. Překvapivě jsme se zase netrefili. Už je to trapné a teď už je asi jedno, co obujeme.“


Martin Březík: „Myslím, že jsme v pohodě. Jet Malonty by byl nesmysl, tam auto nedělá vůbec nic, jede se na větvích, listí, jehličí. Těšíme se na Lipno.“


Karel Trojan: „Auto oproti včerejšku funguje, včera jsme měli malý tlak turba. Jenom se s tím zase nemůžu srovnat já, ten můj výkon není nic moc.“


Filip Mareš: „Užíváme si to, i když podmínky nejsou jednoduché. Jedeme opatrně, ale máme to všichni stejné. Čeká nás těžký zbytek závodu a musíme se na to připravit, dobře zvolit pneumatiky. Budeme se snažit. Popravdě, časy Martina Kočiho moc nesleduju a hlídám si vlastní třídu. Na Lipně bude záležet na tom, kolik tam případně spadne vody. Uvidíme.“


Martin Šikl: „Ráno to začalo dobře, ale co bylo na Malontech, to jsem nechápal. Erzety jsou krásné, bojujeme jak se dá a zatím to funguje dobře. Musíme udržet třetí místo, máme nějaký náskok, tak jen neudělat nějakou hloupost a půjdu du toho.“


Ján Kundlák: „Dnes ráno to začalo celkem dobře, na okruhu jsme se rozjely. Jet Malonty by bylo velké riziko pro všechny a jsem rád, že se to nejelo. Rožmberk nám vyšel celkem dobře a tady to taky celkem šlo. Uvidíme, zase začíná trochu pršet. Rozhodně je to nejtěžší rally, co jsem zatím absolvoval.“


Martin Koči: „Celý závod je zatím hodně specifický. Včera jsem úplně nerozumněl přidělování časů, ale je to sport a podmínky byly těžké. Dnes se snažíme stahovat, zatím to vypadá dobře. Jedeme se svoje a bavíme se. Lipno je krásná erzeta a snad vydrží počasí. Ale určitě si ji užijeme, ať už na mokru, nebo na suchu.“


Ondřej Bisaha: „Tenhle závod je z mého pohledu jako křivka sinusoidy. Ty okruhové zkoušky, nebo ty, co si celkem pamatuju, tak jedeme docela svižně, ale v lese a na srdce mám strach a na tom bordelu bych to nechtěl zahodit, jak už se mi jednou nedávno povedlo. Jsem celkem stažený, včera jsme nabrali ztrátu, když se nám extrémně mlžily okna. Pomalu si ladíme auto a my se učíme s ním.“

 

Jan Vaškovič
autosport.cz

www.rallyekrumlov.cz

www.ckmotorsport.cz

 

Partneři:
.......................................................

 


 

 

Média:
.......................................................

 

 

Partnerská města:
.......................................................