Aktualita 18 (29.05. 2016)
Ohlasy jezdců z cíle
Poslední rychlostní zkouška letošní 44. Rallye Český Krumlov již jen stvrdila úspěšnou obhajobu loňského vítězství dvojice Jan Kopecký - Pavel Dresler na voze Škoda Fabia R5. Druhou příčku, stejně jako v Klatovech, vybojovali jejich týmoví kolegové Pontus Tidemand - Jonas Andersson.
Výborným časem na druhém Lipně sice hájili bez problémů svou třetí příčku Jan Dohnal s Michalem Ernstem, když v cíli závěrečného testu zajeli nejrychlejší čas, shodně s Pontusem Tidemandem, ale nakonec byli vyloučeni kvůli tankování paliva mimo tankovací zónu. Bronz tedy nakonec opravdu získali Miroslav Jakeš s Marcelou Ehlovou na Citroenu DS3 R5.
Přečtěte si ohlasy jezdců po dojezdu do cíle 44. Rallye Český Krumlov, která se jela jako FIA ERT a Autoklub Mistrovství ČR v rally.
Jan Kopecký: „Lipno bylo jako vždy, spadla tam nějaká voda a klouzalo to, ale nebylo to tak hrozné, jako loni. Navíc nám tu chyběl Venca, zase by jsme sváděli ty kruté boje až do konce. Letos jsme si to tedy užili. Celá rally byla velice náročná a fandím všem lidem v okolí Malont, protože to, co jsem dneska viděl, bylo šílené. Věřím, že se z toho rychle dostanou a nezanevřou na takovýto krásný sport, aby jsme tam mohli startovat i příští rok.“
Posádka Jan Kopecký - Pavel Dresler věnovala v cíli soutěže finanční dar ve výši 20 tisíc Kč obci Malonty, kterou včera postihla živelná pohroma v podobě silného krupobití.
Pontus Tidemand: „Celý víkend byl velkou výzvou, ale byl to opravdu dobrý trénink. Na konci dne už jsem jel lépe. Jsem opravdu rád, že jsme tuhle rally zvládli celou. Určitě jsem zlepšil své jezdecké schopnosti, auto fungovalo perfektně, takže si odsud povezeme spoustu pozitivního. Podmínky byly opravdu hrozně náročné, ale snažil jsem se jet pořád rychle, to je důležité.“
Miroslav Jakeš: „Musím říct, že na poslední zkoušce by jsme asi nezajeli ten čas, co Honza Dohnal, ale bohužel to rozhodnul ještě on před startem, protože tankoval mimo tankovací zónu a viděli ho sportovní komisaři. My jsme tím pádem zvolnili, protože jsme věděli, že přijde nějaký trest.“
Roman Odložilík: „Nakonec jsem spokojený. Když vezmu tu včerejší smůlu s volantem a pak i tu mlhu, kterou bytostně nesnáším ... Dneska jsme byli nachystaní na ten marast na Malontech, ale to zrušení bylo nakonec dobře. Čekali jsme vodu, ta nepřišla, ale je to tak, jak to je.“
Vojtěch Štajf: „Závěr soutěže se nám povedl. Vlček měl problémy s hydraulikou, tak jsme se snažili jet už na prvním Lipně rychle, už na startu jsme viděli, že mu z toho něco teče. Druhé Lipno už jsme jeli hodně opatrně. Šesté místo na Krumlově v této konkurenci a s novým autem bereme všemi deseti. Na začátku sezóny jsme si stanovili, že první tři závody se chceme učit a na Bohemce už jet rychle, tak zatím to plníme.“
Martin Vlček: „Závěr by výživný. S předokolkou se nedá jet proti čtyřkolkám, na jízdu dopředu jsem měl pouze přední náhon a na brždění zase zadní nápravu. Řadil jsem ručně bez odpojovače, takže jsme si to užili, včetně spousty krizí. Na poslední vložku naštěstí kluci oživili hydrauliku, ale tohle auto je maximálně nespolehlivé. Teď už to vnímám jako ztrátu peněz a hlavně jako riziko. Člověk nikdy neví, kdy to přestane brzdit čtyřmi koly a pokud nebudu věřit autu, nikdy z toho nebude výsledek.“
Václav Kopáček: „Závěr byl hodně dramatický, mysleli jsme si, že sem ani nedojedeme. Upadly nám tři štefty z pěti a další teď tři sta metrů před rampou. Budeme se modlit, aby jsme se dostali do UP, doufejme, že přejedeme rampu. Letos to byl neskutečně těžký závod, počasí si s námi pohrálo. Bylo moc těžké správně zvolit gumy a komu se to povedlo, tak je vepředu. Určitě byla hromada kluků, kteří to prokaučovali, ale každý kdo je tady, tak zaslouží obrovský potlesk.“
Jan Černý: „Nadšený určitě nejsem. Dnešek byl v podstatě katastrofa, jak volba pneumatik, tak celkově. Nejvíc asi rozhodla právě ta volba pneu, to, že jsme byli venku, i zrušené Malonty. Nebyli jsme spokojení, dost mě to rozhodilo. Fajn byly jen poslední dvě včerejší erzety. Trochu máme i problém s autem, už od Šumavy nám to nechce odjíždět z pomalých kos, musím několikrát sáhnout do spojky, ale na to se nechci vymlouvat. Do Hustopečí to musíme odstranit.“
Jan Jelínek: „Závěr už byl v klidu. Když nepršelo, tak to bylo dobré, na poslední Lipno jsme měli aspoň tvrdý řezaný slik. Samozřejmě to nebylo ono, chtělo to mokré gumy a hodně jsme ztratili. Bohužel. Krumlov je pro mě skoro každý rok stejný, musíme se poučit na příští rok a uvidíme.“
Karel Trněný: „Trefil jsem se do pneumatik na první Lipno, ale pak začalo pršet. No a na posledním Lipně jsme se sice trefili do pneumatik, ale taky jsme trefili kámen a dojeli do cíle na prázdném kole a nechali tam spoustu času. Chtěli jsme se trochu posunout výš, ale bohužel. Letošní Krumlov bych asi ze svého pohledu mohl těžko hodnotit slušnými slovy, to je pravda.“
Martin Březík: „Lipno nezklamalo, když na něm zase pěkně lilo. První průjezd byl ale suchý, pěkně jsme se svezli, pršet nám začalo v polovině Rožmberku. To poslední Lipno ale nebylo tak hrozné jako loni a mě se ta zkouška líbí, takže jsem byl spokojený. Soutěž byla nesmírně náročná, musím poděkovat všem, co nám chystali auto a starali se o nás podél tratě. Myslím, že to zvládli na jedničku. Dal by se možná absolvovat druhý průjezd Malont, ale pořád tam bylo pár kritických míst a navíc by to asi nebylo nejvhodnější.“
Karel Trojan: „Pro nás to byl velký boj a velké poznávání. Horší podmínky jsem snad asi ještě neviděl. Dneska třeba ty Malonty, včera ta voda a bahno. Jel jsem tedy opatrně, protože tohle auto si nemůžu dovolit rozbít, ale jsem spokojený.“
Martin Šikl: „Jsem spokojený, auto vydrželo celé až do cíle a my taky, tak je to v pohodě. Byla to krásná a opravdu těžká soutěž.“
Martin Koči: „Bylo to velmi náročné. Celou rally zamíchalo to počasí a také včerejší přidělování náhradních časů, které nehrálo v náš prospěch. Dneska jsme se to snažili stáhnout a dařilo se nám to po velkých kusech. Jsem rád, že jsme to zvládli.“
Filip Mareš: „Určitě to byla velmi náročná soutěž. Pro mě to byl už druhý Krumlov a pokaždé to stálo za to, stává se pro mě synonymem náročného závodu. Přestože byly dnes zrušeny dva průjezdy legendárních Malont, byla to fakt náročné a opravdu těžké. Museli jsme jet obezřetně, ale zároveň rychle, aby nám neutekl začátek soutěže a to se nám včera naštěstí povedlo. Myslím si, že právě to bylo klíčové pro další vývoj rally.“
Ján Kundlák: „Jsem nadmíru spokojený. S takovými ambicemi jsme sem určitě nepřijeli. Po včerejším začátku, kdy jsme neměli vhodné obuté a byl to úplný očistec, hodně jsme ztratili, tak jsme se dokázali vyšplhat na druhé místo ve třídě. Můžu být jen spokojený. Pořád platí to, že chci jet velké i malé soutěže. Potřebujeme hodně kilometrů a zkušeností. Každá soutěž je tu pro mě nová, zatímco kluci už ví, kde to vyhazuje, nebo kde je schovaný kámen. Já jsem všude nový, takže musím hlavně dojíždět a když je z toho i výsledek, tak je to super.“
Václav Dunovský: „Byl to zatraceně těžký Krumlov. Tady to není nikdy jinak, ale letos to byl fakt mazec. Tolik vody jsem asi ještě nezažil. Pro nás se rozhodlo asi na první klasické vložce na Rožmitále, kde jsme přijeli v té skupince my, Martin Koči, Patrik Rujbr a spadlo to před nás taková průtrž s kroupami, že nebylo vidět ani před kapotu a jeli jsme na tvrdém sliku. Při té vyrovnanosti, jaká prostě je, jsme museli změnit taktiku a soustředili se na dnešní etapu, kterou jsme ve třídě vyhráli. A na tu včerejší bídu musíme brát všemi deseti i bronz ve třídě. Chtěli jsme tu být výš, ale dnes jsme si aspoň zdvihli sebevědomí dosaženými časy, takže dobré.“
Jan Vaškovič
autosport.cz
www.rallyekrumlov.cz
www.ckmotorsport.cz