V sobotu 20. listopadu vyhlásili organizátoři Mitropa Rally Cupu své letošní vítěze. Oceněné posádky se sjely do rakouského Wolsburgu, kde je na místním zámku čekal slavnostní galavečer s předáním cen. Přitom jednu z hlavních rolí hráli Češi, kteří získali mnoho ocenění.
V minulosti populární Mitropa Rally Cup v poslední době značně stagnuje, a tak není divu, že se absolutním vítězem již po čtvrté stali několikanásobný německý mistr enek Hermann Gassner a jeho spolujezdkyně Karin Thannhäuser startující s Mitsubishi, kteří jako jedni z mála absolvovali většinu vypsaných podniků. Druhé místo obsadila dámská posádka Asja Zupanc a Tajda Turk ze Slovinska, která využívá služeb týmu Hermanna Gassnera a startuje také s Mitsubishi. Pouze o 8 bodů za vítězkami dámského poháru zaostal Jan Šlehofer, který však na rozdíl prvních dvou příček startuje s dvoukolkou Fiat Punto S1600, takže si samozřejmě kromě poháru za třetí místo odvezl i pohár za vítězství ve dvoukolkách. Další tradiční český účastník Jiří Tošovský zakončil letošní sezónu s Mitsubishi jako čtvrtý. Celkově desátou pozici vytěžil ze svých 3 startů v seriálu Mitropa se svým Renaultem Clio R3 mladý David Tomek, který se tak stal zároveň juniorským mistrem.
Vítězem poháru národů se po tříleté dominanci Německa stalo trio z České republiky ve složení Jan Šlehofer, Jiří Tošovský a David Tomek. Trojice Čechů celkově klasifikována na třetím, čtvrtém a desátém místě tak navázalo na vítězství z roku 1984, kdy zvítězili na vozech Škoda Lank, Křeček a Kvaizar.
Absolutním vítězem kategorie historiků se stal Karel Jirátko na BMW 2002, který však, stejně jako Jiří Tošovský, na vyhlášení chyběl.
Mitropa Rally Cup se jel letos poprvé také při Rallye Český Krumlov. Znamenal určité oživení současného i historického pole, Gassner i Šlehofer se probojovali do první desítky a Rakušan Openauer obsadil v historicích druhé místo. Bohužel však, stejně jako na většině podniků, se pravidelně zúčastňuje jen několik málo do poháru přihlášených posádek a kvalitu kromě matadora Gassnera znamenají zejména čeští jezdci.
Luboš Šalát
Foto: Luboš Šalát